dinsdag 26 januari 2010

Plakje kaas....

Ok mensen ik heb vandaag zoiets belachelijks gelezen dat ik er wel over moet bloggen. Ik door dit bericht weer helemaal zin gekregen. Om te bloggen.
Het bericht waar het om gaat is om een ontslag bij de McDonald's. Nou is een ontslag bij de McDonald's niet zo vreemd, want er worden volgens mij zovaal mensen ontslagen, anders zouden ze niet constant van die irritante wervingsposters ophangen en schreeuwen dat je Bij de mac moet komen werken, omdat je er anders niet bij hoor ofzo. Jullie herkennen het vast wel;)
Het was alleen geen gewoon ontslag, anders zou ik er niet over bloggen. Nee, deze persoon was ontslagen omdat ze een vriendendienst had verricht en daar is de mac niet zo blij mee. Ze had namelijk een plakje kaas op de hamburger gedaan, waardoor het dus een cheeseburger werd. Vervolgens heeft ze het wel afgerekend als hamburger, welke goedkoper is dan de cheeseburger.

Om deze reden heeft McDonald's haar dus ontslagen! Dit klinkt toch als een 1 april grap met een wel heel lang verlengsnoer. Wat nog het allermooiste van dit alles is, is dat er een rechtzaak voor deze hele zaak is geweest. De rechter heeft hierin beslist dat de straf (het ontslaan dus) 'te zwaar' was en hij vond het niet eerlijk van de mac dat zij wel was ontslagen en een medeplichtige collega niet. Nou krijgt ze alsnog haar contracttijd uitbetaald (5 maanden) zonder die tijd te werken. Ik denk dat ik ook maar bij de mac ga werken en iemand een extra druppel milkshake of een extra augurk ga geven. Makkelijk geld verdien zo.

Het klinkt allemaal wel grappig (en dat is het stiekem ook), maar ik denk dat we ons daadwerkelijk zorgen moeten maken over hoe we binnen het werkveld met elkaar omgaan. Je kan om het minste of geringste ontslagen worden. De gedachte dat er voor jou net zo goed 10 andere zijn die het net zo goed doen of zelfs beter komt steeds vaker voor. Het komt volgens helaas steeds minder vaak voor dat een werkgever een goede band met al zijn werknemers heeft, terwijl dit toch juist het belangrijkst is. Is die band er niet, is er ook geen oprecht vertrouwen en uiteindelijke ook een minder fijne sfeer onderling.

Wees dus een beetje lief voor elkaar en drink eens biertje met elkaar, dan kan zo'n plakje kaas er best af;)


groetjes van de broer van het goudgelokte lentekind

Geen opmerkingen:

Een reactie posten