woensdag 20 januari 2010

beetje raar...

ik zou deze blog al een tijdje geleden maken, maar het kwam er maar niet van, dus bij deze mijn blog over de eusebiuskerk in arnhem

De eusebius is de grote kerk van Arnhem. Het is een grote kerk in het centrum van arnhem en iedereen uit de omgeving kent de kerk. De eusebius wordt al jaren niet meer gebruikt als kerk (ik denk dat dat al ver voor mijn geboorte was:P) en daar is op zich niks mee denk ik dan.
Totdat je meekrijgt wat er allemaal wél in gebeurd. Er zijn kamers (consistorie e.d.) ingericht als vergaderruimtes en de hal is ingericht als terras. Dit is geen probleem natuurlijk, maar dan gaan we naar de grote zaal. Deze zaal is de oude kerkzaal en is zeer groot. Er zijn zat dingen die je er aan herinneren dat het een kerk is, zoals een groot orgel, een preekstoel, christelijke teksten her en der en ook hier en daar een kruis. Deze zaal wordt alleen tegenwoordig gebruikt voor feesten en andere activiteiten. Zo zijn er dansfeesten, modeshows en meer van dat soort dingen. Hiervoor staat ook standaard een tap in de kerk en die is gemaakt in oude stellage van kerkbanken. De bar is zo gemaakt dat hij opgaat in de rest van de omgeving, wat er eigenlijk best gek uitziet, want een bar die moet opgaan in een kerk is al best raar. Dit vind ik dus al gewoon niet kunnen in een kerk, ook al wordt hij niet meer als kerk gebruikt, maar het kan nog erger.

Er worden namelijk ook PARANORMAALBEURZEN georganiseerd in de kerk!!!!!! ja je leest het goed, beurzen met verscheidene paranormale kanten worden gehouden in een kerkgebouw. Ook voor niet-christenen hoef ik niet uit te leggen hoe krom dit is. Ook al geloof je niet, is het volgens mij toch logisch om te vinden dat in een gebouw waar mensen eeuwenlang het christendom hebben aangehangen en God hebben aanbeden het verre van gepast is om er paranormalbeurzen te organiseren.

Ik weet niet zo goed waar we nou mee bezig zijn met zijn allen, maar als dit al normaal gevonden wordt, dan zijn we denk ik toch ver heen wat betreft het waarde hechten aan bepaalde dingen.
Het enige wat ik kan hopen en waar ik om kan bidden is dat de mensen die er op afkomen geraakt worden door de kerk en uiteindelijk toch maar christen worden;)

liefs van de broer van het goudgelokte lentekind...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten