dinsdag 15 december 2009

de uitleg

eindelijk dan de uitleg waarop iedereen zat te wachten. Waarom ben ik nou de broer van het goudgelokte lentekind? Eigenlijk is het heel simpel...
Vroeger, in de tijd dat er nog goede Nederlandstalige muziek werd gemaakt leefde er een man. Deze man heette Boudewijn de Groot (hij leeft nog hoor, maak je maar geen zorgen;). Vroeger kreeg je de naam de Grote achter je naam geplakt als je een belangrijke rol in de wereld had gespeeld, maar dan praat ik over de middeleeuwen. Deze man had gewoon het geluk mee dat ie zelf al de Groot van zijn achternaam heet.
Hij werd ook wel de Nederlandse Bob Dylan genoemd en als je niet weet wie dat is moet je je hard schamen! Het waren allebei zangers in de jaren 60 en 70, de hippietijd dus. De tijd waarin de briljantste teksten zijn bedacht, zo ook de tekst van het nummer Picknick van Boudewijn. In dit nummer wordt zo goed het Nederlands gebruikt, daar kunnen veel artiesten een puntje aan zuigen.....

afijn, in het nummer heeft hij het een paar keer over het goudgelokte lentekind en dat vond ik zo mooi klinken dat ik er iets mee wilde doen. Aangezien de omschrijving meer bij een meisje past wilde ik het niet op mijzelf betrekken, dus heb ik me maar tot haar broer gebombardeerd:) Dat is dus het hele verhaal.....

hieronder het nummer waar ik het steeds over heb. Het laat gelijk een beetje zien van wat voor een muziek ik houd.
DONT'T WORRY BE HIPPY:)

1 opmerking:

  1. Boudewijn de Groot ftw! <3
    Die man is briljant, helemaal mee eens. :)

    BeantwoordenVerwijderen