zondag 29 november 2009

ik hou van holland

zo, weer een tv-show voorbij. Ik heb het natuurlijk over so you think you can dance. Een show die ik op de voet heb gevolgd (ik deed zelf niet mee, want ik weet dat ik kan dansen, mensen die meedoen denken het alleen maar, vandaar de naam van het programma;)
Ik hoor mijn moeder alweer zuchten, want die is waarschijnlijk bang dat ik niet op tijd klaar ben met inpakken voor de verhuizingen (geen zorgen mama, ik ben bijna klaar:) over de verhuizing komt van de week nog wel iets, ik denk met foto's erbij....

Maar terug naar so you think you can dance.... Een belg heeft gewonnen!!! Ik gun het haar van harte hoor, maar bij dit soort dingen komt toch altijd de nationalistische daniel naar boven. Ik heb het idee dat ik daar steeds meer alleen in kom te staan, mensen gaan steeds minder van hun Nederland houden en zijn niet meer trots op ons land en vechten er ook niet meer voor (behalve bij voetbal dan). Wees toch eens trots op Nederland, kijk eens wat wij allemaal voor elkaar krijgen als klein landje in een grote wereld. We hebben een hele sterke handelspositie, we hebben de best dj's, we hebben de beste K-1 fighters, we hebben zo'n beetje de moeilijkste taal, we hebben drugs, we hebben de vader van harry potter als minister-president, we zijn een van de langste volken op aarde, we hebben de beste game op de ps3 Killzone (sorry kan het niet laten om dat te zeggen:P) we hebben molens, we hebben de beste kennis wat waterkunde betreft. En alsof dat alles nog niet genoeg is, we hebben dit jaar ook het junior eurovisiesongfestival gewonnen. Ik heb het einde gekeken met een stel vrienden en we zaten echt als een stel voetbalhooligans te schelden op de andere landen en we hebben natuurlijk geschreeuwt en gedronken op onze overwinning. Voor velen klinkt dit misschien erg belachelijk en dat laat maar weer eens zien hoe de liefde voor ons lage landje stilletjes aan verdwijnt.

Wees dus trots op je eigen land en laten we met zijn allen aankomende zaterdag weer naar Ik Hou van Holland kijken (20:40 rtl4 ;)

de broer van het goudgelokte lentekind

2 opmerkingen:

  1. Wil je die laatste opmerking nou eindelijk eens uitleggen??!!!!
    We zijn hier namelijk helemaal niet nieuwsgierig..............

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wel raar dat je twee keer ik houD van Holland verkeerd geschreven hebt..
    Maar ik houd ook van Nederland. De prachtige natuur, zo om de hoek. Niet een McDonalds op elke hoek van de straat. Dat we lekker kunnen fiesten overal naartoe, dat we pas mogen autorijden vanaf 18 en (gelukkig) wel mogen drinken vanaf ons 16.. Vergeleken met Amerika ( o dat land, wat houd ik er veel van) Heeft Nederland ECHT veel meer dingen waar ik blij mee kan zijn. Fietspaden bijvoorbeeld. En Frikadellen.

    BeantwoordenVerwijderen