dinsdag 24 november 2009

hypen is de nieuwe mode

Ik liep vandaag een niet te nader noemen supermarkt (ik ga geen reclame, straks heb ik nog een rechtzaak aan je broek) binnen. Op het moment dat ik door het poortje wilde gaan hoorde ik een raar geluid achter me. ik draaide me om en zag het volgende: een oudere mevrouw stond met een spuitbus de stang van haar winkelwagentje (hoe heet zoiets eigenlijk?) te bespuiten. De winkel had het er voor de klanten neergezet voor de hygiëne. Die hygiëne is zogenaamd nodig in verband met de varkensgriep. Maar welke flapdrol vindt het nou nodig om je winkelwagentje met die troep te bespuiten. ik zou die stang zelfs durven likken!
Dit voorbeeld laat gewoon weer zien hoe we bang worden gemaakt terwijl er eigenlijk niet zoveel aan de hand. Ik weet niet of je de hype heb gevolgd rondom de release van het computerspel Call of Duty 6, die was namelijk erg groot. Ik kan je wel vertellen, deze hype is nog 10 keer groter. Allemaal dikke onzin, want iedereen kent onderhand wel iemand die varkensgriep heeft gehad, maar bijna niemand kent iemand die daar ook echt aan overleden is.
De grote 'ik ben slim dus jullie moeten luisteren' mensen lachen ons volgens mij gewoon keihard uit dat we ons bang laten maken en ze verdienen er dik mee, de achterlijke gladiolen. Ik vertik het om er bang voor te zijn en ik vertik het om mee te gaan met de hype van het hygiënisch handelen, dan maar ziek.....

Oh ja, nog iets grappigs. Ik was vandaag bij de tandarts en de tandartsassistente daar is een oude klasgenoot van me. Ik was smoorverliefd op haar in de 4e en de 5e van de havo (wat ze volgens mij nooit geweten heeft). Ik had er toen alles voor over als ze me alleen al zou aanraken of als ze naast me ging zitten in de klas. Dit gebeurde toen eigenlijk nooit en nou zit ze tegen me aan en zit ze lekker het bloed en slijm uit mijn mond te zuigen (met een zuigertje natuurlijk:P). Wat een ironie.......

3 opmerkingen:

  1. HEe Daniel.
    Natuurlijk neem ik een kijkje op iedere blog van ieder persoon die ik ken. HEt is namelijk cool om als blogger zo veel mogelijk andere bloggers te kennen, en ik doe graag mee aan elke hype die er ook maar is ( want, ja zeg nu zelf, van hypen wordt je Hip en dat wilt iedereen)

    Leuke blog, hopo dat je er ook werkelijk zo vaak mogelijk iets op schrijft ( iets met discipline geloof ik) Ik zal je steunen, en ook spammen als je al 3 weken niets meer geschreven heb.

    Tot de volgende blog,
    Lydia ( als je op mn naam klikt, kom je vanzelf op mijn site uit hii)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. er gaan aan de gewone griep (voor zover die bestaat) 250-2500 mensen per jaar dood, grote range, maar het zijn er meerdere per dag als je een beetje middelt. Bangmakerij, amen! Hypegedrag, amen!
    Trouwens, wij zijn het enige land dat het de mexicaanse griep noemt (Engels: Swine flew, Frans: grippe porcine, Duits: Schweinfluenza)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. we meoten toch iemand de schulde geven met die MExicaanse griep..

    BeantwoordenVerwijderen