donderdag 25 februari 2010

magie

Hey mensen, hieronder zet een link naar een artikel dat iemand geschreven heeft over het ontvluchten van de 'echte' wereld om vervolgens op te gaan in een gecreëerde wereld in een game... Ik heb daar een reactie op gegeven (die hieronder ook staat) en vond het interessant genoeg om het dan ook op mijn blog te plaatsen. Lees dus wel eerst even dat artikel, is best een cool artikel;)

http://www.psonly.nl/specials/1399/Rainiers_Raadsel:_De_virtuele_vlucht/

mooi punt wat je hier maakt over mathematisme en 'magie'. Ik vind dat we hier inderdaad veel te ver in doorgedreven zijn. Mensen kijken me raar aan als ik mijn grote fantasie weer eens de vrije loop laat over dingen die niet onomstotelijk bewezen zijn. Ik vind het heerlijk om in mijn eigen gedachten rond te dwalen en zo een 'eigen' wereld te creëren. Sommige games creëren ook echt hun eigen wereld en dat is fantastisch...
Daarnaast ben ik ook christen en daarin merk ik ook dat het af en toe gewoon fijn is om iets niet zeker te weten en gewoon geloven in het hele verhaal en meer niet. Ik wordt die azijnpissers die beweren dat het wetenschappelijk bewezen is dat we afstammen van de apen en dat er een oerknal is geweest een beetje zat. Dat is het namelijk niet, net zo min als dat het christendom als waarheid is bewezen, anders had het wel een theorie geheten in plaats van een geloof, de fout is dus ook om evolutietheotie te zeggen, want het is geen onomstotelijk bewezen feitLaten we dus ook weer eens genieten van onze eigen wereld (waarin nog zat dingen onverklaarbaar lijken te zijn) en niet per se weg duiken in een game....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten